Структура  та  органи  управління закладу освіти

        Управління  дошкільним закладом  здійснюється його  засновником та  Департаментом  освіти та  науки Хмельницької  міської ради.

          Безпосереднє  керівництво  роботою  дошкільного  закладу здійснює його  завідувач, який  призначається і звільняється з  посади директором Департаменту освіти  та  науки Хмельницької  міської ради.

          Постійно діючий колегіальний  орган у  дошкільному  закладі - педагогічна  рада.

          Органом  громадського  самоврядування дошкільного закладу є  загальні  збори колективу.

          У період  між  загальними  зборами  діє  рада дошкільного  закладу.

СТОРІНКАМИ  ІСТОРІІ ДОШКІЛЬНОГО ЗАКЛАДУ

·        1968 рік - розпочав свою  діяльність як  заклад  загальнорозвиваючий    на 12 дошкільних  груп;

·        1992 рік – відкрито  дві  групи спеціального  призначення  для  дітей з  вадами  опорно – рухового  апарату;

·        1994 рік- в  дошкільному закладі розміщені  початкові класи СШ № 3;

·        1996 рік- додатково  відкрито  дві  спеціалізовані групи; класи  школи  переведені   в  інше  приміщення; в  дошкільному  закладі залишилось 8 дошкільних груп ; відкрито  спортивний зал та  спальні для  усіх вікових груп ;

·        2000 рік – дошкільний заклад  набув  статусу дошкільного закладу  компенсуючого типу для дітей з  вадами  опорно – рухового апарату;

·        2001 рік – відкрито  логопедичний  кабінет;

·        2002 рік – педагогічний  колектив дошкільного  закладу виграв Гранд Українського  фонду  соціальних  інвестицій ; відкрито  кабінет дефектологів; зал лікувальної  фізкультури ; проведено  капітальний  ремонт даху; замінені  всі  дитячі  меблі

·        2003 рік  - відкрито кабінет практичного психолога та  кабінет викладача  англійської  мови;

·        2004 рік – відкрито  театральну студію;

·        2005 рік – в  дошкільному закладі  розпочала  роботу дитяча бібліотека;

·        2008  рік -  відкрито другий  кабінет  вчителів- дефектологів;

·        2010 рік – проведено реконструкцію  залу  лікувальної  фізкультури та  придбано  нове  обладнання;

·        2012 рік – виграли  конкурс  проектів місцевого  самоврядування, відкрито  сенсорну  кімнату , кімнату  пісочної терапії.

-    2015 рік - рішенням 15 сесії Хмельницької  міської ради від 31.05.2017 р. змінено  тип  дошкільного  закладу з компенсуючого на комбінований.

Дошкільний  навчальний  заклад  систематично є  переможцем  «Ярмарки  педагогічних ідей».

·        2010 рік – систематизований  досвід  роботи  дошкільного закладу  по  плануванню  роботи за  Базовою  програмою « Я у Світі»   та випущено  книгу 

     Сучасний дошкільний  навчальний заклад № 30»Журавлик» - заклад  комбінованого типу для дітей  з вадами   опорно – рухового апарату. В закладі функціонує 8 груп, з  них 1 група – раннього віку, 7 – дошкільних ( з них 2 групи з інклюзивним навчаням)

       Головна  мета роботи дошкільного закладу – зміцнення здоров`я,  розвиток  і формування  особистості, забезпечення соціально – психологічної  реабілітації та  адаптації  дитини шляхом  спеціально  організованої  діяльності у  комплексі з  корекційно – розвивальною та  лікувально – оздоровчою  роботою.

      У  своїй роботі  дошкільний заклад керується Законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Основами законодавства України про  охорону здоров`я, Базовим  компонентом  дошкільної освіти, наказами  та  рекомендаціями Міністерства освіти та науки України  і Міністерства охорони здоров`я, власним статутом.

       Медичне  обслуговування дітей забезпечується медичним персоналом дошкільного закладу,  який  організовує  проведення лікувально – профілактичних  заходів та  відновлювального лікування , здійснюють контроль за  якістю харчування, фізичним навантаженням, профілактикою травматизму,  дотриманням протиепідемічних   заходів санітарно – гігієнічнного режиму.

ПОРАДИ ДЛЯ БАТЬКІВ 

Будь ласка, вчасно приводьте дитину в дитячий садок.

Батьки, або особи, що за їх дорученням приводять дитину в дошкільний заклад, мають передати дитину вихователю. Неприпустимо відправляти дитину до ДНЗ саму, без супроводу дорослого. Увечері вихователь зобов'язаний передати дитину батькам або іншій особі, що прийшла за нею за їх дорученням. Забираючи дитину додому з подвір'я садочку, обов'язково повідомте про це вихователя.

Допоможіть своїй дитині вранці роздягнутися, акуратно скласти речі в шафу. Прослідкуйте, щоб дитина завжди була чистою, акуратною та по сезону одягненою. Одяг малечі повинен бути зручний, а взуття має відповідати розміру ноги дитини та санітарно-гігієнічним вимогам. У шафі дитини завжди повинен бути запасний одяг. Щоб запобігти втраті або обміну речей, позначте білизну, одяг ваших дітей.

У дитини мають бути чисті та коротко підстрижені нігті.

Прослідкуйте, що дитина не приносила з собою в дитячий садок гострих, дрібних, ріжучих предметів.

Не давайте дитині з собою жувальну гумку, солодощів тощо.

Не приводьте в ДНЗ хвору дитину. При виникненні у дитини симптомів отруєння (блювота, пронос) або симптомів ГРВІ (кашель, температура, нежить) звертайтеся на прийом до дільничого лікаря, в дитячий садок дитина не приймається. Також повідомляйте вихователям про незвичайні випадки вдома (падіння, ушкодження, скарги на погане самопочуття).

Після хвороби дитина приймається в дошкільний заклад при наявності медичної довідкиЯкщо дитина не відвідує садок протягом 4-х днів, повинна бути також довідка від лікаря.

Не приносьте в ДНЗ ніякі ліки, вихователь не має права давати їх вашій дитині.

Якщо ви не змогли вирішити будь-яке питання з педагогом, чи помічником вихователя, ви можете звернутися до завідуючої. Конфліктні та спірні ситуації прийнято вирішувати за відсутності дітей.

Вихователь не несе відповідальності за золоті прикраси, парасольки, приколки для волосся.

Не давайте дитині в дитячий садок дорогих іграшок. Памятайте, іграшка дитини - іграшка для всіх.

Під час прийому їжі батькам забороняється заходити в групу.

Своєчасно вносіть встановлену плату за харчування дитини та  додаткові  освітні послуги.

Протягом року будуть проводитись багато свят, які стануть незабутніми подіями в житті вашої дитини, тож візьміть в них активну участь.

ЗВІТ ЗАВІДУЮЧОЇ ЗА 2018-2019 навчальний рік

 

https://drive.google.com/drive/u/2/my-drive

ЗВІТ ЗАВІДУЮЧОЇ ЗА 2019-2020 навчальний рік

 

https://drive.google.com/drive/u/2/my-drive

ЗВІТ ЗАВІДУЮЧОЇ ЗА 2020-2021 навчальний рік

https://drive.google.com/drive/u/1/my-drive

Звіт директора

Хмельницького

закладу дошкільної освіти

№ 30 «Журавлик»

Собко Валентини Миколаївни

за підсумками 2022-2023 навчального року

● Звіт складено відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 23 березня 2005 року No 178 «Про затвердження Примірного положення про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно- технічних навчальних закладів перед педагогічним колективом та громадськістю».

● Зміст звіту розроблений на підставі «Положення про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів перед педколективом та громадськістю».

 

Мета звітування:

Подальше утвердження відкритої і демократичної державно-громадської системи управління закладом дошкільної освіти, поєднання державного і громадського контролю за прозорістю прийняття й виконання управлінських рішень, запровадження колегіальної етики управлінської діяльності директора.

Завдання звітування:

1. Забезпечити прозорість, відкритість і демократичність управління закладом дошкільної освіти.

2. Стимулювати вплив громадськості на прийняття та виконання керівником відповідних рішень у сфері управління закладом дошкільної освіти.

 

Загальні відомості про ЗДО:

·        Кількіість груп – 8

·        Кількість дітей – 140

·        Проектна потужність 103

·        Груп з інклюзивним навчанням – 4

·        Груп раннього віку -1

·        Спеціальних груп – 2 ( логопедичні)

Юридична адреса закладу:

м.Хмельницький , вул.Володимирська. 40

Контакти:

76-26-97

dnzkhm30@ukr.ne

Мова навчання : українська

Тип закладу: комбінований

 

 

ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПРАВОВІ ЗАСАДИ ДІЯЛЬНОСТІ ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ:

 

Заклад дошкільної освіти здійснює свою діяльність відповідно до нормативних документів та законодавчих актів України:

• Конституції України

• Закону України «Про освіту»

• Закону України «Про дошкільну освіту»

• Закону України «Про охорону дитинства»

• Конвенції про права дитини

• Національної доктрини розвитку освіти України в XXI столітті

• Положення про заклад дошкільної освіти

• Порядку організації діяльності інклюзивних груп у закладах дошкільної освіти

• Інструктивно-методичних рекомендацій Міністерства освіти і науки України «Щодо окремих питань діяльності закладів дошкільної освіти у 2022/2023 навчальному році»

• Статуту та інших розпорядчих документів.

 

Режим роботи закладу:

• заклад  працює за п’ятиденним робочим тижнем з 7 год 00 хв до 18 год 00 хв.

• Навчальний рік у закладі дошкільної освіти починається з 01 вересня і закінчується 31 травня наступного року.

• З 01 червня по 31 серпня триває оздоровчий період.

  

КАДРОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ:

 

Всього працівників: 46

Освітньо-кваліфікаційний рівень педагогів:24 педагічних працівників

Вища відповідна педагогічна освіта в обсязі вищого навчального закладу III- IV рівня акредитації (бакалавр, спеціаліст, магістр) -14 працівників

Вища відповідна педагогічна освіта в обсязі вищого навчального закладу I-II рівня акредитації (молодший бакалавр, молодший спеціаліст) – 10 працівників

Освітньо-кваліфікаційний рівень педагогів:

  За кваліфікацією:

Вища кваліфікаційна категорія: - 5 педагогів

І Кваліфікаційна категорія:- 3 педагоги

ІІ Кваліфікаційна категорія:- 2 педагоги

 

 

Категорія «спеціаліст»:

12 тарифний розряд:5 педагогів

Педагогічне звання «вихователь-методист»: 2 педагоги

За стажем роботи:

3-10 років:3 педагоги

10-20 років:8 педагогів

20 років: 12 педагогів

Пенсійного віку: 2 педагоги

Атестація

Присвоєно кваліфікаційну категорію «Спеціаліст першої категорії»:  - 0

 Підтверджено відповідність раніше встановленому 12 тарифному розряду: - 2

Підтверджено відповідність раніше присвоєному педагогічному званню «вихователь-методист» -1

Підвищення кваліфікаційного рівня педагогів: (10 вихователів)

Кількісний склад технічних працівників:

- Помічник вихователя -8

- Кухар-2

- Завідувач  господарства-1

- Головний бухгалтер -1

-  Бухгалтер-1

- Прибиральник службових приміщень-1

- Двірник- 1

- Робітник з комплексного обслуговування

Кількісний склад медичних працівників:      

1 сестра медична старша - 1

1 сестра медична з дієтичного харчування 0.5

 

ПЕРСОНАЛЬНИЙ ВНЕСОК КЕРІВНИКА У ПІДВИЩЕННЯ РІВНЯ ОРГАНІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В ЗАКЛАДІ

       Головною метою діяльності закладу дошкільної освіти є забезпечення реалізації права громадян на здобуття дошкільної освіти, виконання вимог Базового компонента, забезпечення умов для ефективного проведення освітнього процесу, фізичного та психічного розвитку дітей.

Діяльність керівника закладу дошкільної освіти направлена на вирішення освітніх, методичних, адміністративних, фінансових, господарських та інших питань, які виникають у процесі діяльності ЗДО.

         В закладі дошкільної освіти визначено політику забезпечення якості освітньої діяльності, розроблено Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти.

      Адміністрацією закладу реалізація впровадження внутрішньої системи забезпечення якості освіти грунтується на таких засадах:

• орієнтація на замовника послуг (дітей та їхніх батьків), завоювання його довіри;

• цілепокладання відповідно до визначених напрямів розвитку закладу та створення умов

для задіяння всіх працівників до забезпечення якості дошкільної освіти;

• взаємопов’язаність процесів діяльності закладу;

• зорієнтованість на поліпшення показників освітнього процесу, підвищення задоволеності батьків, здатність прогнозувати внутрішні й зовнішні ризики та реагувати на них;

• прийняття управлінських рішень на основі фактичних даних та розуміння причинно- наслідкових зв’язків і ймовірності непередбачуваних наслідків;

• управління всіма зацікавленими сторонами, щоб оптимізувати їхній вплив на діяльність закладу.

        Планування розвитку освітньої системи ЗДО зумовлено необхідністю кардинальних змін, спрямованих на підвищення якості і конкурентоспроможності закладу освіти, вирішення стратегічних завдань, що стоять перед колективом закладу в нових економічних і соціокультурних умовах.

              З цією метою розроблено Стратегію розвитку закладу дошкільної освіти на 2019-2023 роки, яка визначає стратегічні пріоритети розвитку установи, започатковує організаційні шляхи реалізації, обґрунтовує ресурсні потреби, скеровує учасників освітнього процесу до реалізації ціннісних пріоритетів особистості, суспільства та держави на засадах європейських вимірів якості освіти.

     Одним з компонентів внутрішньої системи забезпечення якості освіти закладу дошкільної освіти визначено напрям по створенню умов для формування здоров’язбережувального середовища, що передбачає залучення дітей до здорового способу життя в умовах ЗДО та сім’ї, формування мотиваційної установки на здоровий і активний спосіб життя педагогів і дітей. З метою реалізації даного напряму в Стратегії розвитку закладу дошкільної освіти на 2019-2023 роки розроблено план заходів та визначено відповідальних осіб. В річному плані роботи закладу дошкільної освіти передбачено розділ «Охорона життя і здоров’я учасників освітнього процесу».

       Адміністрацією закладу проводиться систематично вивчення питань дотримання режиму дня, організації проведення прогулянок, виконання рухового режиму дітей впродовж дня, виконання програмових вимог; проводиться моніторинги за організацією харчування, за захворюваністю дітей тощо.

   Особливої уваги потребує середовище інклюзивних груп, зокрема по забезпеченню універсального дизайну, влаштування елементів доступності для осіб з особливими освітніми потребами та створення ресурсної кімнати в закладі. На сьогоднішній день в закладі забезпечено комфортний психологічний мікроклімат, який сприяє знайомству вихователя та інших педагогів із дітьми з особливими освітніми потребами та їхніми сім’ями з метою формування партнерських відносин та сприяння плавному й ефективному переходу до закладу дошкільної освіти та подальшого перебування в ньому.

         Досвід перебування дітей з ООП у закладі дошкільної освіти дає можливість вихованцям закладу навчатися емпатії, рівності, толерантності, багатоманітності, набуття знань щодо своїх прав, формування готовності до позитивної спільної взаємодії з однолітками.

     Якісна дошкільна освіта є синонімом інклюзивної освіти – освіти, яка передбачає участь в освітньому процесі усіх дітей і створює для цього відповідні можливості.

 

МЕТОДИЧНА РОБОТА З КАДРАМИ ТА ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

В 2022-2023 навчальному році колектив закладу дошкільної освіти, керуючись Законом України «Про освіту», Законом України «Про дошкільний навчальний заклад», Статутом закладу дошкільної освіти, Базовим компонентом дошкільної освіти, працював над завданнями:

1. Продовжити роботу по охороні життя, зміцненню здоров’я, фізичного розвитку дошкільника, створюючи емоційно-позитивний мікроклімат між усіма учасниками освітньо-виховного процесу.

2. Створення умов для виховання патріотично-свідомого дошкільника з високими морально-духовними якостями засобами національно-патріотичного виховання

3. Продовжувати забезпечувати умови якісного інклюзивного виховання та розвитку дітей з особливими освітніми потребами.

         Оскільки освітній процес у закладі було призупинено на час дії воєнного стану на території України і садочок до кінця 2022 року не працював, важко було реалізувати поставлені завдання.

У січні 2023 заклад розпочав свою роботу на повну потужність під час дії воєнного стану в Україні.

Програмно-методичне забезпечення освітнього процесу було забезпечено переліком навчальних видань, рекомендованих Міністерством освіти і науки України для використання в закладах дошкільної освіти у 2022-2023 навчальному році.

Зміст дошкільної освіти в межах Базового компоненту визначався комплексною програмою розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля».

В роботу педагогічного колективу впроваджуються масові (педради, педагогічні читання, семінари), групові (семінари-практикуми) та індивідуальні (самоосвіта, до курсові та після курсові завдання) форми методичної роботи. Широко використовуються традиційні інтерактивні форми методичної роботи, особливо під час проведення педагогічних рад, загальних та групових батьківський зборів: проблемний стіл, тренінги, диспути, дискусії, «мозковий штурм».

З метою підвищення педагогічної майстерності педагогів чотири рази на рік проводяться педагогічні ради. Ефективною формою методичної роботи є проведення семінарів, семінарів-тренінгів та колективних переглядів занять.

Тематика педагогічних рад відповідала ключовим завданням на навчальний рік.

Педагогічні ради носили інтерактивний характер: педагоги були не просто присутніми, а й активно брали участь у обговоренні та вирішенні запропонованих питань.

         Важливою формою підвищення рівня майстерності педагогів була участь у проведенні семінарів та семінарів-практикумів.

Зміст проведених семінарів складався з теоретичних, практичних завдань і використання активних та інтерактивних форм роботи з кадрами. В результаті роботи семінарів, підвищилась ефективність діяльності колективу за чинними програмами.

Під час педрад, семінарів використовувались інтерактивні методи навчання педагогів: дискусії, ділові ігри, вправи, які перш за все спонукали вихователів організовувати самостійну пошукову роботу в мікрогрупах з метою розв’язання певної проблеми, відкрито обмінюватися думками, діяти разом, поважати та прислухатися до думки інших аналізувати конкретні ситуації, приймати необхідні рішення.

Методична робота з педагогічними кадрами у 2022-2023 навчальному році була спрямована на підвищення професійного рівня педагогів.

Проводили семінар практикум для педагогів міста, які працюють з дітьми з ООП.

Для поглибленого ознайомлення з Професійним стандартом «Вихователь закладу дошкільної освіти», запрошували консультанта з питань дошкільної освіти ЦПРПП. На методичних годинах ознайомлювали педагогів з новинами та надавали рекомендації щодо самоосвіти. Також педагоги закладу систематично займаються самоосвітою, відвідують заходи які організовували консультанти ЦПРПП в офлайн та онлайн форматі, де отримували сертифікати.

Але слід відмітити, що виявився незначний відсоток педагогів, які мають загальний рівень володіння ПК на рівні починаючого користувача: невпевнено володіють пакетом MS Office (PowerPoint, Word) робота з електронною поштою та пошуком інформації в мережі Інтернет.

Проведена системна та послідовна управлінська, методична та організаційно-педагогічна робота сприяла виконанню поставлених завдань на навчальний рік.

Проте процес педагогічної творчості, інноваційної діяльності в освітньому процесі ЗДО не закінчений і не може бути закінчений. Розвиток дошкільної освіти залишається одним із пріоритетних напрямів державної політики у галузі освіти.

Підводячи підсумок роботи з цього напряму, можна зазначити, що рівень методичної роботи знаходиться на достатньому рівні, в наступному році ця робота потребує подальшої оптимізації та систематизації.

Атестація педагогічних працівників у закладі дошкільної освіти № 30 «Журавлик» має систематичний та плановий характер і здійснюється відповідно до чинної нормативно-правової бази. Порядок проведення атестації в закладі регламентується відповідними щорічними наказами директора ЗДО, проводиться в зазначені терміни відповідно до перспективного планування на п'ять років з урахуванням щорічного коригування.

Атестація педагогічних працівників проводиться відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого МОН України від 06.10.2010 р. №930 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту №1473 від 20.12.2011. Розроблено перспективний план проходження атестації, який щорічно виконується.

У 2022-2023 навчальному році згідно перспективного плану проходження атестації в закладі були відсутні педагоги, що мали пройти атестацію.

Під час освітнього процесу з дітьми педагогічні працівники закладу використовують технічні засоби навчання, що сприяє підвищенню інтересу в дітей та більш високому рівню засвоєння ними знань.

У освітньому процесі ЗДО використовуються такі основні форми організації дітей: спеціально організована навчальна діяльність (заняття), ігри, самостійна діяльність дітей (художня, рухова, мовленнєва, ігрова, трудова, дослідницька та ін.), індивідуальна робота, спостереження, екскурсії, походи, свята та розваги тощо. Вони організовуються фронтально, підгрупами, індивідуально залежно від віку дітей, педагогічної мети, матеріально-технічного забезпечення закладу, професійної майстерності педагога.

Освітній процес в закладі дошкільної освіти організовується у розвивальному середовищі, яке утворюється сукупністю природних, предметних, соціальних умов та простором власного "Я" дитини. Практичні зусилля педагогів з його створення і використання підпорядковуються інтересам дитини та лініям її розвитку у різних сферах життєдіяльності. Розвивальний характер середовища забезпечується педагогічно виправданим використанням його можливостей і систематичним, цілеспрямованим його збагаченням. Середовище збагачується за рахунок не лише кількісного накопичення, а й через покращення якісних параметрів: естетичності, гігієнічності, комфортності, функціональної надійності та безпеки, відкритості до змін та динамічності, відповідності віковим та статевим особливостям дітей, проблемної насиченості тощо. Вихователі дбають про те, щоб діти вільно орієнтувалися у створеному середовищі, мали вільний доступ до всіх його складових, уміли самостійно діяти в ньому, додержуючись норм і правил перебування в різних осередках та користування матеріалами, обладнанням.

В усіх вікових групах організована освітня діяльність відповідно до програмових завдань. Педагоги, через різні види занять, заохочували дошкільнят до критичного мислення, творчості, винахідливості, оцінювали конкретні досягнення дітей. Належна увага приділялась проведенню міні-занять.

Однією з масових форм методичної роботи в закладі дошкільної освіти № 30 «Журавлик» є організація виставок. Це виставки дитячої творчості, спільних робіт дітей з батьками, спеціальні виставки за тематикою педагогічних рад.

Вихованці всіх груп разом з батьками брали участь у конкурсах, виставках, які неодноразово проходили в закладі дошкільної освіти № 30 «Журавлик, а також, які організовував Департамент освіти та науки Хмельницької міської ради. Вихователі всіх груп неодноразово проводили свята та розваги за участі батьків. Варто зауважити, організація та проведення свят була покладена на вихователів, які показали достатній рівень підготовки захоів. Під час дії воєнного стану в Україні музичні керівники за межами країни.

Педагогічний колектив у 2022-2023 навчальному році працював активно, з творчим натхненням і намагався виконати поставлені завдання відповідно Базового компонента дошкільної освіти (нова редакція), програми розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля».

Щоб освітній процес був цікавим, змістовним та пізнавальним організовуємо різноманітні тематичні дні та тематичні тижні. На сьогодні актуальне питання розвитку в дітей соціально-громадянської компетентності. «Тиждень рідної мови», «Шевченківські дні», «День Прапора України», «День Герба», «День Гімну України».

Протягом року проводились тематичні заходи різними організаціями, наші педагоги з дітками неодноразово приймали участь та отримували сертифікати. Ось наприклад Тиждень фінансової грамотності «GLOBAL MONEY WEEK», були часниками ІІ Міжнародного заняття доброти організованим Благодійним фондом «Щаслива лапа».

Значна увага в ЗДО № 30 «Журавлик» приділяється інклюзивній освіті. Педагоги проводять просвітницьку роботу серед дітей та їх батьків щодо осіб з ООП. Під час проведення тематичних «Тижнів поінформованості про осіб з ООП» організовуємо різні заходи працюючи з дітьми. А також проводимо бесіди, консультації, лекції з батьками.

Мета освітньої роботи у підготовці дитини-випускника полягає у: психологічно та соціально адаптованої, мотиваційно, інтелектуально та готової до успішного навчання у школі.

В закладі дошкільної освіти створені належні умови для всебічного, повноцінного розвитку дітей, вирішення невідкладних завдань щодо поліпшення їх соціального становища і захисту прав, проводиться робота щодо своєчасного виявлення функціонально неспроможних сімей, було створено банк даних дітей пільгових категорій, який постійно поновлюється.

Були проведені консультації для батьків по ознайомленню з законом України «Про охорону дитинства», з конвенцією «Про права дитини», з заходами, які проводяться у закладі дошкільної освіти щодо роботи з дітьми пільгових категорій.

Організація роботи з дітьми пільгових категорій велася згідно з планом роботи ЗДО. Вихователями груп постійно ведеться робота з виявлення сімей, які потребують підтримки. На даний момент під час дії воєнного стану в Україні є сім’ї з категорії ВПО. З ними проводиться соціально - педагогічна робота, ведеться соціально-педагогічний супровід дітей вимушених переселенців.

У ЗДО сплановані та проводяться заходи з питань охорони життя і здоров’я  дітей та запобігання усім видам дитячого травматизму. Матеріали заходів: бесіди, сценарії ігор, конкурсів, питання вікторин, малюнки тощо – зберігаються у вихователів.

Питання охорони життя та здоров’я дітей та запобігання усім видам дитячого травматизму систематично заслуховуються на педагогічних заходах, нарадах, групових та загальних батьківських зборах, проводиться індивідуальний інструктаж батьків, бесіди, консультації.

Вихователі активно залучають батьків до профілактичної роботи з питань охорони життя та здоров’я дітей та запобігання усім видам дитячого травматизму.

Оформлені куточки та стенди з даної тематики у кожній віковій групі та у коридорі. Аналіз роботи з даного питання свідчить про те, що ЗДО має достатнє інформаційно-нормативне забезпечення.

Відповідно до закону України «Про охорону праці», з метою створення і дотримання належних безпечних і здорових умов праці та на виконання наказів директора закладу освіти в лютому проведень «Тиждень пожежної безпеки», в квітні 2023 року проведено «Тиждень безпеки дитини». Для проведення тематичних тижнів вихователем-методистом було розроблено план заходів. Під час «Тижня безпеки дитини» було заплановано «День цивільного захисту». В цей день проводилась тренувальна евакуація в разі виникнення надзвичайної ситуації. У ході тематичних тижнів з охорони праці та безпеки життєдіяльності всі заплановані заходи виконано.

З метою запобігання травматизму в групах проводили «Тиждень дорожнього руху» та вихователями систематично проводилася різноманітна робота з охорони життєдіяльності вихованців ЗДО. Діти старших груп отримували елементарні навички та знання про норми поведінки у надзвичайних ситуаціях екологічного, техногенного, природного характеру. Вихователі всіх вікових груп в своїй роботі багато уваги приділяли вивченню правил електробезпеки, пожежної безпеки, безпеки на дорозі, поведінки з незнайомими людьми, ознайомленню з небезпечними ситуаціями природного характеру (землетрус, ожеледь, повінь, тощо). Окрім того, на виконання програми розвитку дітей дошкільного віку «Українське дошкілля» та відповідно до Базового компонента дошкільної освіти (нова редакція) вихователі навчали дітей засобам збереження свого здоров’я і здоров’я оточуючих. В цій роботі надавали перевагу методу моделювання, аналізу певних ситуацій, бесідам. Вихователі всіх груп мали змогу проаналізувати знання та навички дітей під час проведення підсумкових занять, бесід.

Але необхідно більше уваги приділяти виконанню практичних дій працівників та дітей під час виникнення загрози життю і здоров'ю дітей та працівників закладу. Бажано запрошувати фахівців під час проведення Тижнів безпеки в ЗДО.

Випадків дитячого травматизму під час освітнього процесу упродовж року не зафіксовано.

На сайті ЗДО систематично розміщується інформація про правила безпечної поведінки, а також інформація з висвітлення цього питання на сайті постійно оновлюється.

Колектив закладу дошкільної освіти № 30 «Журавлик» постійно працював над питаннями безпеки життєдіяльності дошкільників. Мета організації роботи з запобігання дитячому травматизму, безпеки життєдіяльності – формування у дітей та дорослих правильної соціальної позиції та адекватного мислення щодо власної безпеки та безпеки оточуючих, мотивація безпечної поведінки, отримання фундаментальних знань, умінь і навичок щодо запобігання виникнення ризиків життю і здоров’ю від різноманітних небезпек.

Відповідно до вимог нормативних документів оформлена та ведеться документація, в наявності тематична добірка нормативно-правових документів.

В кожній віковій групі є куточки для дітей та батьків з профілактики різних видів травматизму, в тому числі з вивчення правил дорожнього руху. Має місце велика кількість роздаткового матеріалу, дидактичних ігор, дитячої художньої літератури, яка змінювалась з урахуванням пор року. З метою формування основних моделей безпечної поведінки під час виникнення побутових, природних та техногенних надзвичайних ситуацій з дітьми проводились різні форми роботи, а саме: тематичні заняття, міні-заняття, бесіди, розваги, тренінги, екскурсії, виставки дитячих робіт. Позитивний вплив на формування у старших дошкільників мотивації до оволодіння правилами безпечної поведінки мало використання інформаційно-комунікаційних технологій, а саме: мультимедійних презентацій, відео фрагментів телепередач.

Це надало можливість урізноманітнити освітній процес з питань охорони безпеки життєдіяльності дітей завдяки використанню інноваційних педагогічних технологій, що, у свою чергу, сприяло кращому засвоєнню програмових вимог дітьми, підвищенню якості та міцності їх знань та вмінь.

Таким чином, упродовж наступного 2022-2023 навчального року робота з питань охорони життя і здоров’я дітей, запобігання дитячого травматизму потребує і надалі посиленої уваги з боку адміністрації та працівників закладу дошкільної освіти.

Проблемним питанням залишилось залучення співробітників ДСНС та поліції для роботи з дітьми щодо запобігання дитячого травматизму.

Таким чином, річний план на 2022-2023 навчальний рік був реальним, дозволив частково досягти поставлених цілей, попри дію воєнного стану в Україні.

            В умовах воєнного стану найбільшої актуальності набули системи комунікації з дітьми, їхніми батьками, сім’ями, педагогами, що дають змогу встановити швидкий обмін інформацією, мобільність зворотного зв’язку. У період з листопада  2022 по травень 2023року адміністрація закладу та педагоги організовували взаємодію всіх учасників освітнього процесу.

         2022-2023 розпочався не у простих умовах. Війна, повітряна тривога, укриття. 

            В сьогоднішніх реаліях, під час повномасштабної війни, На жаль дуже часто оголошується повітряна тривога.  Тому вкрай важливо свідомо ставитись до свого життя та здоровʼя, оволодівати життєвими навичками безпечної поведінки, вміти діяти в різних ситуаціях, приймати правильні рішення при виникненні різних обставин. Всі учасники освітнього процесу дотримуються правил щодо оголошення повітряної тривоги. Знання правил безпеки допоможе уникнути загрози і врятувати життя.

    В повному складі заклад почав працювати з січня 2023 року.

    Діємо згідно алгоритму дій, та спускаємось у сховище, де перебуваємо до завершення повітряної тривоги. Педагоги  та діти   були ознайомлені з порядком дій у разі повітряної тривоги, були проведені навчальні заняття. Також алгоритм дій під час повітряної тривоги розміщений у  приміщенні. Сигнал повітряної тривоги лунає і під час проведення виховних заходів, інформаційних хвилинок, бесід, виховних годин, проте всі ми швидко спускаємось у підвал, ніколи не нехтуємо тривогою. У сховищі ми продовжуємо нашу роботу, проводимо заняття , розвантажувальні ігри, стараємось розважити дітей, тим самим уникнути стресової ситуації. Робота вихователів  та дітей є швидкою та злагодженою. Також вихователями була проведена роз’яснювальна робота щодо правил поведінки у захисній споруді. Практичний психолог надає психологічну підтримку. Також ознайомили педагогів з порадами: «Як заспокоїти дітей в укритті?». Ознайомили з різними ігровими техніками. Дотримуємось всіх правил та рекомендацій.

ДОТРИМАННЯ ВИМОГ ОХОРОНИ ДИТИНСТВА,

ТЕХНІКИ БЕЗПЕКИ, САНІТАРНО-ГІГІЄНІЧНИХ

ТА ПРОТИПОЖЕЖНИХ НОРМ

Заклад дошкільної освіти забезпечує право дитини на охорону здоров'я, здоровий спосіб життя.

Робота нашої установи в цьому напрямку здійснюється через:

• створення умов для безпечного перебування дітей в закладі;

• нешкідливого утримання дошкільнят;

• організацію догляду за дітьми;

• роботу з колективом по охороні праці та безпеці життєдіяльності;

• організацію освітнього процесу з дітьми з питань охорони життя і безпеки життєдіяльності.

     В закладі дошкільної освіти дотримуються вимог щодо забезпечення прав дитини. Створено комісію по соціальному захисту дітей. Систематично поновлюється банк даних про вихованців пільгових категорій, які відвідують ЗДО. В 2022- 2023 навчальному році заклад відвідували: 

·        1 дитина – позбавлена батьківського піклування,

·        15 дітей – з багатодітних сімей;

·         2дітей – з малозабезпечених родин;

·         2 дітей-інвалідів;

·        16 -дітей, батьки яких приймали участь в бойових діях у зоні проведення АТО/ООС.

·        12  дітей, які виховуються у  з  групах з інклюзивним навчанням.

В ЗДО розроблено:

• план першочергових заходів по забезпеченню протипожежного захисту;

• інструкції з охорони праці за професіями та видами робіт;

• інструкції по дотриманню працівниками безпеки діяльності під час організації освітнього процесу;

• посадові та робочі інструкції для всіх категорій працівників.

Порядок діяльності закладу дошкільної освіти визначений Правилами внутрішнього розпорядку.

 

МЕДИЧНЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ

   Проведений аналіз захворюваності дітей за 2022 рік показав, що рівень їх захворюваності  знизився  порівняно з рівнем захворюваності за 2021рік. Так, у 2022 році дітьми закладу дошкільної освіти через хворобу пропущено  1134  день, що на 21 днів менше , ніж в 2021 році. Проте, таке відвідування і зумовлено нищим показником відвідування дітей через воєнний стан.

      Загальна картина захворюваності в ЗДО показує, що в закладі необхідно покращити роботу зі зниження захворюваності вихованців, зміцнення їхнього здоров'я, шляхом організації комплексу оздоровчих та профілактичних заходів.

 

ОРГАНІЗАЦІЯ ХАРЧУВАННЯ

   Організація харчування здійснюється відповідно до:

• Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах, затвердженої спільним наказом МОН України та МОЗ України від 17 квітня 2006 року No 298/227 (із змінами);

• Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» .

У закладі дошкільної освіти організовано триразовий режим харчування для дітей: сніданок, обід та підвечірок.

Формою організації харчування в ЗДО є монопрофільне меню, що визначає один набір страв та не передбачає самостійного вибору споживачами його компонентів.

• Організація харчування дітей здійснюється відповідно до складеного примірного чотиритижневого сезонного меню, погодженого  Держпродспоживслужбою   та затвердженого директором закладу дошкільної

       Продукти харчування та продовольчу сировину постачають вчасно та якісно , згідно договорів.

Організація пільгового харчування дітей

Забезпечено безкоштовне харчування для:

- дітей з інвалідністю;

- дитини позбавленої батьківського піклування;

-  дітей з малозабезпечених сімей;

- дітей, батьки яких приймали участь в бойових діях у зоні проведення антитерористичної операції;

- дітей з ООП, яким не встановлена інвалідність.

За дітей з багатодітних сімей батьки сплачують 50% вартості плати за харчування.

    • Педагоги приділяють велику увагу вихованню культурно-гігієнічних навичок дітей під час вживання їжі, етикету прийому їжі (згідно програмових вимог).

• Питання раціонального харчування дошкільнят висвітлюють під час проведення батьківських зборів, індивідуальних консультацій.

• Батьки щоденно отримують конкретні відомості про склад харчування, яке діти споживали протягом дня через засоби комунікації: Viber, Facebook, Messenger.

   Розпочато роботу по впровадженню системи НАССР:

• розроблено програми-передумови (основні умови і види діяльності, що є необхідними для підтримання гігієнічних умов на всіх етапах ланцюга виготовлення харчових продуктів);

• блок-схеми до технологічних процесів.

ЗАХОДИ ЩОДО ЗДІЙСНЕННЯ ТА МОДЕРНІЗАЦІЇ

МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНОЇ БАЗИ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

   Фінансова діяльність закладу дошкільної освіти впродовж 2022 -2023  н.р. була спрямована на покращення, удосконалення і модернізацію матеріальної бази ЗДО, створення належних умов для здійснення освітнього процесу, підтримку життєдіяльності закладу.

    В рамках підготовки до 2022 -2023 навчального року спільними зусиллями адміністрації, батьків та працівників закладу дошкільної освіти придбано такі засоби :

Бюджетні кошти :

 

uПапір – 5000 грн

uМиючі  та дезинфікуючі засоби – 13955 грн

uБудівельні матеріали – 4900 грн

uПодарункові набори на Новий рік для дітей- 23800 грн

uМеталопластикові вікна – 58989 грн

uМеблі для облаштування укриття – 76511 грн

 

uОплата послуг телефонного зв'язку – 1348 грн

uОбслуговування пожежної сигналізації – 8400 грн

uАтестація  робочих місць -4400 грн

uМедичний огляд працівників – 23565 грн

uТехнічне обслуговування вогнегасників -750 грн

uПослуги до мережі інтернет – 452 грн

uПослуги дератизації- 2500 грн

uПовірка лічильників – 9225 грн

uОбслуговування програмного забезпечення – 7022 гр

 

Кошти  спецфонду:

 

uКомплектуючі деталі до компютерної техніки 23400 грн

uМодем  - 600 грн

uХолодильник- 18198 грн

uНоутбуки 36850 грн

uПринтери- 19640 грн

uБудівельні матеріали 6821 грн

uДверні блоки 12000 грн

uСтоли та лави ( на вулицю) 30000 грн

 

 

 

Волонтерська діяльність

       Відповідно до Закону України “Про волонтерську діяльність”, прийнятого Верховною Радою 19 квітня 2011 року, “волонтерська діяльність – добровільна, безкорислива, соціально спрямована, неприбуткова діяльність, що здійснюється волонтерами та волонтерськими організаціями шляхом надання волонтерської допомоги. Волонтерська допомога – роботи та послуги, що безоплатно виконуються та надаються волонтерами та волонтерськими організаціями. Волонтерська діяльність є формою благодійництва”.

ЗДО є активними учасниками волонтерської діяльності. З початку повномасштабного російського вторгнення українські військові продовжують протистояти ворогу. Зі свого боку, ми, в тилу, намагаємося забезпечити їх всім необхідним, аби полегшити становище наших захисників. Кожен працівник ЗДО не стоїть осторонь, а з перших днів війни допомагає військовим ЗСУ та переселенцям, які з’являються. ЗДО у перші дні зібрав велику кількість гуманітарної допомоги.

   Педагоги активно співпрацювали з ГО « Волонтери Поілля», донатили кошти на ЗСУ.

     У ЗДО надається психологічна підтримка ВПО, які її потребують.

           Висловлюю слова щирої вдячності працівникам ЗДО, батькам наших вихованців за матеріальну підтримку та допомогу у вирішенні поточних, нагальних питань.

           Поступове осучаснення розвивального середовища закладу, його розвиток можливий тільки за умов засвоєння нововведень, бачення власної перспективи розвитку, плідної співпраці всіх учасників освітнього процесу.

        Будемо і надалі працювати над упровадженням державних стандартів дошкільної освіти відповідно сучасним тенденціям підготовки дошкільників до навчання в НУШ, створенням безпечних та комфортних умов для наших вихованців і забезпечення їм щасливого майбутнього.

                                         

ДЯКУЮ ЗА УВАГУ!

 

 

 

 

ДО ЗВІТУ  ДОДАЄТЬСЯ ПРЕЗЕНТАЦІЯ