Корекційна робота з дітьми у сенсорній кімнаті

Особливим надбанням нашого закладу також для забезпечення психічного здоров’я дітей та дорослих є сенсорна кімната або іншими словами - кімната (кабінет) психологічного розвантаження (КПР).

        Це — варіант кімнати відпочинку. Тут створені оптимальні умови для швидкого й ефективного зняття емоційного перена­пруження, відновлення працездатності дорослих та дітей різного віку.

КПР створена для застосування комплексного методу оптимізації психічних процесів, умовно названого психологічним розвантаженням (включає фізіологічні та психологічні засоби відновлення працездатності й попередження емоційної пере­втоми) — це навчання навичок релаксації із музичним супроводом. Особливо значимі такі заняття для осіб, які пе­ребувають у районах несприятливих екологічних впливів або переживають травматичний стрес.

Кімната обладнана м'якими кріслами з підлокітниками, в яких можна напівлежати та підставками для ніг, м’яким килимом, м’якими кубиками  (для найменших відвіду­вачів).

Досягненню психоемоційної розрядки сприяють специфіч­ний інтер'єр, зміна обсягів і форми зон, перемонтування ус­таткування, яке легко комбінується.

Підлога покрита лінолеумом на м'якій основі, колір якого гармоніє зі стінами. У кольоровому вирішен­ні інтер'єру перевага надана блідо-рожевому і зеленому кольорам, це заспокоює нервову систему.

Також є декоративний акваріум з декоративними елементами — корали, галька, в'юнкі рослини, мушлі тощо. Кімнатні рослини, акваріум, різноманітні іграшки сприяють підвищенню психологічної комфортності дітей і відновленню їхньої працездатності.

Ефект релаксації та зняття м'язового напруження досягається й завдяки обстановці, функціональній музиці, змінам світлового оформлення. Для звукового оформлення занять використовується класична й медитативна музика, шуми та звуки природи: спів птахів, биття серця, шум океану, дзюркіт фонтана, шум дощу тощо.

Романтичний характер інтер'єру надають:

·        ліхтарі, фонтанчик, бульбашкова колона, панно «Зоряне небо»;

·         «сухий душ», «дидактична черепаха»;

·         «дзеркальне панно» з лазерними променями, «тактильне панно».

У світловому оформленні чергуються природне та штучне освітлення. Джерела світла локалізуються в різних місцях приміщення по горизонталі й вертикалі.

 

У КПР можна здійснювати й інші психогігієнічні заходи. До них відносяться групове нав­чання прийомів психотерапевтичної самодопомоги і, зокрема, аутогенного тренування; психогігієнічні бесіди, що включають прослуховування фрагментів літератур­но-музичних здобутків, присвячені різним аспектам здорового способу життя тощо.

Корекційна робота з дітьми через ігри з піском та водою

Впровадження принципово нових підходів до дитини, заявлених у Базовій програмі, потребує багато в чому новітніх технологій. Педагоги широко послуговуються ними, творчо переробляючи та адаптуючи до певних умов.    

Такою інновацією, зокрема, стала робота з піском. Вона взяла початок від прадавніх дитячих ігор з цим улюбленим матеріалом, а також сучасних психологічних методик і трансформувалася в  інтегровану технологію різнобічного розвитку дитини загалом і творчих здібностей зокрема. Багаторічна практика свідчить, що ігри з піском та водою позитивно впливають на емоційне благополуччя дітей.  А з огляду на те, що ігри з піском – найулюбленіші для дітей, ми, дорослі повинні максимально використовувати їх із розливальною, навчальною та корекційною метою.

Пісок і вода – найулюбленіші матеріали для ігор і занять дітей. Перші контакти малюків відбуваються в пісочниці. Перші іграшки, які купують батьки для своїх дітей – це відерце, совочок і формочки. Малюків дуже приваблює можливість взаємодіяти з піском: копати, будувати, пересипати. Ігри з піском і водою спонукають малюка до опредмечування думки, реалізації її в матеріалі.

Податливість піску дає змогу кожній дитині можливість відчути себе творцем. Дитина створює споруди з піску, якийсь час милується ними, грається, а потім руйнує, щоб з’явилось щось нове. Один сюжет змінюється іншим, і так без кінця. Хтось може подумати: надто все просто, але саме ця простота природні для людини дії приховують у собі унікальну таємницю: в світі немає нічого такого, що було б остаточно зруйновано – просто старе поступається новому. Багато разів проживаючи це дитина досягає стану душевної рівноваги.

Пісок ніби „поглинає” негативну психічну енергію, взаємодія з ним очищає енергетику людини, стабілізує її емоційний стан.

Перенесення традиційних педагогічних занять у пісочницю дає значний виховний і навчальний ефект порівняно із стандартними формами навчання.

§  посилюється бажання дитини пізнавати щось нове, експериментувати.

§  в пісочниці розвивається тактильна чутливість як основа розвитку ручного інтелекту

§  гармонійно розвивається пам’ять, увага, мислення, моторика.

 

§  вдосконалюється розвиток предметно-ігрової діяльності.